Tag motorcykel kørekort nemt og effektivt

Hos Sæby Køreskole hjælper vi dig med at opfylde drømmen om et motorcykel kørekort. Vi er her for at hjælpe dig med at gøre vejen til MC kørekort så smidig og sjov som muligt. Vores motorcykelkørekort kursus er skræddersyet til at give dig den nødvendige viden og færdigheder til at blive en sikker motorcyklist.

Vi tilbyder teoriundervisning i vores lokaler her i Sæby, hvor vores erfarne instruktører vil guide dig gennem alt, hvad du behøver at vide om regler, sikkerhed og køreteknik.

Når det kommer til kørelektioner, kører vi primært i Frederikshavn-området, hvor du vil lære at mestre din motorcykel i forskellige køresituationer og terræner. Vores moderne og sikre skolemotorcykler er designet til at give dig den bedst mulige oplevelse, mens du lærer at manøvrere sikkert på vejen.

Hvornår må jeg tage motorcykel kørekort?

Der findes 3 forskellige typer at motorcykel kørekort, alt efter din alder og størrelsen på motorcyklen.

A1- kørekort til let motorcykel

Drømmer du om at suse rundt og opleve friheden på to hjul? Hvis du er fyldt 18 år kan du tage motorcykel kørekort A1 til let motorcykel hos Sæby Køreskole. Det vil sige at du må køre en let motorcykel på op til 125 cm3 i slagvolumen og en maksimal effekt på 11 kW.

Kørekort til mellemstor motorcykel - A2

Når du er fyldt 20 år, kan du tage mc kørekortet til mellem motorcykel, også kaldet A2. Det giver dig tilladelse til at køre en motorcykel op til 35 kW.

Kørekort til motorcykel A

Du kan tage det store motorcykel kørekort, når du er fyldt 24 år. Det store kørekort giver dig tilladelse til at føre alle typer motorcykel uden begrænset motoreffekt. Hvis du har to års erfaring med A2 kørekortet, kan du tage motorcykel kørekort A som 22 årig, når du har bestået køreprøven.

Hvornår kan jeg starte til MC kørekort, og hvad koster det?

Hos Sæby Køreskole gør vi det nemt for dig at komme i gang med at tage dit motorcykel kørekort. Vi starter løbende nye hold, så uanset hvornår du er klar til at begynde din motorcykelrejse, er der plads til dig. Kontakt os i dag for at få mere information om, hvornår det næste hold starter, og hvordan du tilmelder dig. Du kan altid læse om vores priser på vores hjemmeside. Ring til os på telefonnummer 20 42 96 01 eller send en mail til camillaporsborg@live.dk.

Vi ser frem til at hjælpe dig med at få motorcykel kørekortet i hus.